Tuesday, April 21, 2009

Big Family - Happy Tree Friends

This is a bird

The Bird

Am I look so old?? Ye la, tahu rambut da byk gugur..

Menteri Besar Melaka in waiting give his speech. I felt back in my hometown, Melaka, with his jokes and 'seloroh' words.

The Ketua Pemuda PAS Melaka and the 'notorious' Bro Wak..
"Ngko nak masuk syurga ke taknak??"


With the leader of the 'Erdogan' faction, Dato' Husam Musa. Ahahaha!! Only those stupid and brainless labelled others as Erdogan or Erbakan or liberal or moderate. There are only one, and that is Islam. No such word in my mind as liberal Islam, moderate Islam, secularist Islam or Islam Hadhari. Islam is only one, and is a way of life for Muslim and Mukmin.

* Yang tak sempat nak amik gambar bersama YB Ir. Nizar - kira oklah gak, we received a private hand waving from him. Wish you bright future YB Ir. Nizar, we pray a lot for you.

* Lupala plak, nak bergambar dgn shbt MISA.. Maaflah ye shbt smua terutama Tuan Amirrul Mukminin - Tuan Azam.

******************

p/s: once a while acting like a child makes me feel so relieved and happy.

4 comments:

MujahidahPuteri Wednesday, April 22, 2009 1:02:00 PM  

salam.bestnye dpt bgambr dgn Yb Husam Musa,dpt bsalam plak lagi dgn YB Nizar.

gatekeeper Thursday, April 23, 2009 10:34:00 AM  

skali-skala jd cam budak kecik sgt2 best..

LegendZ Thursday, April 23, 2009 4:09:00 PM  

waaa...jeles ar..ambik gmbar dgn YB Husam..
"aku nak masuk syurga gak..ahahaa"...

gatekeeper Thursday, April 23, 2009 4:30:00 PM  

jgn jeles dgn orang lain. orang lain, Allah dah berikan rezeki masing2. bukanlah jeles yg kita mahukan, tapi rasa syukur dgn kkuatan dan apa2 yg kita miliki..

xsemestinya orang lain dpt wat sesuatu itu jaminannya syurga.. barangkali itu ujian utknya

Bukanlah perkara kebajikan itu hanya kamu menghadapkan muka ke pihak timur dan barat, tetapi kebajikan itu ialah berimannya seseorang kepada Allah, dan hari akhirat, dan segala malaikat, dan segala Kitab, dan sekalian Nabi; dan mendermanya seseorang akan hartanya sedang ia menyayanginya, - kepada kaum kerabat, dan anak-anak yatim dan orang-orang miskin dan orang yang terlantar dalam perjalanan, dan kepada orang-orang yang meminta, dan untuk memerdekakan hamba-hamba abdi; dan mengerjanya seseorang akan sembahyang serta mengeluarkan zakat; dan perbuatan orang-orang yang menyempurnakan janjinya apabila mereka membuat perjanjian; dan ketabahan orang-orang yang sabar dalam masa kesempitan, dan dalam masa kesakitan, dan juga dalam masa bertempur dalam perjuangan perang Sabil. orang-orang yang demikian sifatnya), mereka itulah orang-orang yang benar (beriman dan mengerjakan kebajikan); dan mereka itulah juga orang-orang yang bertaqwa. (al-Baqarah: 177)

Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya. (al-Baqarah:216)

  © Free Blogger Templates Blogger Theme II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP